Forsikringsoplysningen blev etableret den 1. Januar 1932 under navnet Assurandørernes Pressebureau. Til at begynde med, var tjenesten forbeholdt pressen. I 1966 skiftede pressebureauet navn til Forsikringsoplysningen, som siden hen rettede sit fokus på den almindelige dansker. I første omgang ved at undervise skolebørn om forsikring, og senere i 1970'erne åbnede Forsikringsoplysningen for henvendelse fra almindelige forbrugere, som vi kender det i dag.
Forsikringsoplysningen
Forsikringsoplysningen giver objektiv vejledning om forsikringer.
Forsikringsoplysningen giver objektiv vejledning om forsikringer. Vores eksperter giver gode råd og anbefalinger på baggrund af fakta og ikke personlige holdninger. Vi kommenterer som udgangspunkt ikke enkeltsager. Dog kan vi kommentere principielle aspekter af en enkeltsag.
Vi deler ud af vores viden om forsikring via telefon, vores hjemmeside og i pressen. Vi stiller vores viden til rådighed for alle, som har en interesse i den – forbrugere, journalister, virksomheder m.v.
Vores services
- Vi besvarer alene henvendelser om skadesforsikring, fx indbo-, bil- og ulykkesforsikring. Derfor kan vi typisk ikke kan svare på spørgsmål til livsforsikring eller pensionsordning.
- Vi besvarer som hovedregel e-mails til fo@fogp.dk senest i løbet af 2-3 arbejdsdage.
- Vi besvarer telefonhenvendelser på tlf. 41 91 91 91 i vores åbningstid tirsdag-torsdag kl. 9.00-11.30 og 12.30-15.00.
Historien bag
Andre forbrugerservices fra F&P
Vil du vide mere?
Kontakt vores ekspert i forsikring og forebyggelse
Anne Garde Slothuus
Forsikringsekspert